Pretraga
 
Tekstovi Automobili Kompanije

Magazin

28.04.2011.

Da li se isplati individualni uvoz polovnjaka?

Podeli:
|  Oceni:
11

Da li se isplati individualni uvoz polovnjaka?

Pogledajte odgovore na vaša pitanja koja muče većinu kupaca, jer sam siguran da će vam pomoći.

Tekst i foto: Aleksandar Todorović

 

1. Koje su prednosti uvoza polovnog automobila u Srbiju? Kako znati da mu nije štelovana kilometraža? Koliko može da se uštedi?

Individualni uvoz automobila iz EU je samo teretski isplativ i u takav rizik mogu da se upuste samo trgovci ili vrsni poznavaoci automobila. Ne samo što ne postoji polovnjak bez mana, već ne postoji polovan automobil u odličnom stanju za malo novca. Kilometraža se danas šteluje čak i u Nemačkoj, iako je to kažnjivo, ali pređeni kilometri ne govore puno. Ako je, recimo, automobil prešao 200.000 km na autoputu za 5 godina, agregat mu je u mnogo boljem stanju nego kod vozila koje je prešlo samo 50.000 km u gradskoj vožnji.

Može da se uštedi samo ako se kupuje u Italiji, Belgiji ili, na primer, Holandiji, jer su cene polovnih automobila dosta visoke u Nemačkoj. Osim toga, tamo je najbolja ponuda automobila čija cena nije "skrojena" prema našem džepu, odnosno modela Mercedesa, BMW-a i Audija – čak nam je i VW preskup. Fiatovih modela u Nemačkoj ima relativno malo, a japanski automobili su u Nemačkoj jako cenjeni, pa su im takve i cene, dakle – prilično visoke. Prosečan kupac ne može ništa da uštedi kupovinom jednog vozila, jer dileri koji prodaju automobile u Srbiji uvoze mnogo automobila odjednom, pa dobijaju popuste i od 20%.

Da li se isplati individualni uvoz polovnjaka?

2. Koliko novca je potrebno za registraciju, carinu, porez. Ukratko da li se isplati?

Carina se plaća po stopi od 5%, ali samo ako možete da dokažete da je automobil proizveden u EU. Pošto većina automobila nema papire koja naša carina traži, carinite ih po dvostruko većoj stopi. Na sve to se onda obračunava PDV od 18%, a treba platiti i usluge špeditera na granici u iznosu od 100 do 200 evra, zavisno od vozila.

3. U kojoj zemlji je najbolje kupiti polovni automobil? Koliko traje ceo proces kupovine automobila u inostranstvu?

Ovo je pitanje za milion dolara, na koje nije moguće dati jednostavan odgovor. Kada uvezete automobil iz Nemačke – pošto naši kupci uglavnom traže takve automobile – takvo vozilo je po pravilu "preskupo". Ako uvezete automobil iz Italije, kupci takve modele karakterišu kao vozila koja su loše održavana, što nikako ne stoji. Najbolje je kupiti polovan automobil kod ovlašćenog dilera, jer dobijate sve originalne papire, ali takav automobil košta više nego u Srbiji. Nemojte kupovati kola u inostranstvu na pijacama i preko oglasa, jer su nemački preprodavci veliki prevaranti, u odnosu na koje su naši prodavci na Bubanj Potoku mala deca.

Da li se isplati individualni uvoz polovnjaka?

4. Kolike su razlike u cenama automobila ovde u i inostranstvu?

Najveće su razlike kod modela starih desetak godina, jer su takvi automobili u Italiji jeftiniji i do oko 40% nego u Srbiji. Automobili stari 5-6 godina koštaju kao u Srbiji, ili su možda 10% jeftiniji na našim placevima, što znači da vam, kada platite sve dažbine i troškove puta, na kraju sve izađe skuplje za par hiljada evra. Polovni automobili  stari dve godine su kod nas jeftiniji za 10% nego u Nemačkoj i imaju mnogo manje kilometara iza sebe. Dakle, sve je relativno. Imajte na umu da sada mnoge lizing kuće nude oduzete automobile stare par godina po jako povoljnim cenama, što treba iskoristiti, jer je najisplativiji polovan auto onaj koji je star 3 godine. Takvo vozilo je i dalje u odličnom stanju, a košta skoro dva puta manje od novog automobila.

5. Kakav rizik nosi sa sobom vožnja automobila kući?. Koji još rizik i troškovi postoje kod kupovine automobila u inostranstvu?

Kad kupite polovnjak kod dilera u Srbiji dobijete račun, a neki vam daju i garanciju od godinu dana. Kod kupovine polovnjaka u inostranstvu ne dobijate nikakvu garanciju, i sve što vam se desi na putu od dilera u npr. Nemačkoj do Srbije, plaćate samo vi. Imajte na umu da je cena šlep službi u Austriji ili Mađarskoj i do tri puta veća nego u Srbiji, a isto toliko je skuplja i eventualna popravka u njihovim servisima. Kod kupovine u inostranstvu, ukoliko želite da lično dovezete auto, morate odvojiti par stotina evra za privremene tablice, osiguranje i putarine, a na sve to dodajte i troškove za gorivo, koje je skuplje nego u Srbiji za 15% do 20% u proseku.

Brojni su primeri neprijatnih situacija prilikom dovoženja vozila iz inostranstva, od plaćanja kazni (za prekoračenje brzine ili onih banalnijih, za neispravnu signalizaciju), a najgora varijanta je da vam, recimo, ispadne motor na autoputu, i to možda na Mercedesu koji nije prešao ni 200.000 km, a kupili ste vozilo bez ikakve garancije.

Kupovina polovnjaka u inostranstvu se praktično ne isplati, ali ako volite da rizikujete ili, još bolje, ako imate nekog kojmože da vam pomogne prilikom izbora automobila, možete pokušati da se upustite u ovu "pustolovinu".

Da li se isplati individualni uvoz polovnjaka?

6. Država je propisala auto dilerima u Srbiji da daju garanciju od dve godine, šta mislite o tome?

Kupovina polovnjaka kod dilera u Srbiji je danas mnogo sigurnija, posebno zbog apsurdnog zakona kojim država tera dilera da garantuje dve godine za polovnjak koji je star 10 godina i koji je prešao 200.000 km, što je pravi nonsens. Naime, fabrike konstruišu motore da izdrže radni vek u proseku od 200.000 km, a naša država tera dilere polovnjaka da daju garanciju na motor za koji proizvođač koji ga je proizveo misli da treba da ide na reciklažu. Moj savet dilerima polovnjaka je da navedu u ugovoru da je kupac polovnjaka dužan da svakih mesec dana obavi mali servis u ovlašćenom servisu, i da, ako to ne učini, gubi garanciju. Polovan automobil u Srbiji je pred velikim "iskušenjem", jer su nam putevi u očajnom stanju, a kvalitet goriva je daleko od normativa EU. Eksploatacija polovnjaka je kod nas u tolikoj meri otežana, da je zaista potrebno ići u servis jednom mesečno kako biste izbegli preskupe kvarove.

Država Srbija nema baš dobru predstavu šta znači održavanje modernih automobila – otud i pogrešno tumačenje da se za polovnjak mora dati garancija od dve godine. Ako je cilj države bio da se unište dileri polovnjaka i da se ljudi nateraju da uđu u kredite, jer je samo tako moguće kupiti nov automobil u Srbiji (recimo, Punto), onda takva odluka ima smisla.

Galerija fotografija

Komentari

arrow Filip Krstic | 18.04.2014.
ovo je klasican tekst finansiran od strane auto dilera, crvena tablica za dovoz auta iz nemacke do nase carine je 50e vi pisete par stotina, i u svemu navodite ljude da se ne upustaju u to sami koja je onda vasa pomoc ovim tekstom. pa jedina normalna jer ste dobili pare od njih a ne od nas da napisete tekst gde niko ne treba da se usudi da kupi auto u nemackoj de postoji zakon o zastiti potrosaca a vi napisali ispadaju motori iz vozila. postoji mogucnost da se to desi kupiti od turcina koji je kao i nasi prodavci ovde... prevarant...
arrow Milica 84 | 17.02.2014.
To samo budala moze da predlozi da se mali servis radi svakih mesec dana. Da li vi Aleksandre radite na vasem autu servis na mesecnom nivou? Garancija je tu bas zbog dilera prevaranata koji prodaju auto koji svakog trenutka ce da stane....
arrow nedzad wien | 07.01.2013.
pozdrav svim citaocima.interesujeme za povratnike koje pravilo vazi u 2013 u vezi putnickih auta iz eu u srbiju...
arrow aleksandar ristic | 04.01.2013.
postovani u srbiji 80 posto dilera nedaju garanciju na km,...
arrow Maricic Slavko | 22.08.2012.
Ne svidja mi se ideja da me diler uslovljava da na svakih mesec dana radim mali servis zato sto mu je drzava odredila da mora da da garanciju od dve godine.Znam da nas ima koji se bahato ponasaju prema svom automobilu u smislu servisa i odrzavanja ali ako ja platim neki auto xxx evra sigurno ga necu unistiti za vreme garantnog roka.Ali ako se nesto desi sa motorom ne mojom greskom a pa onda mislim da taj ko je prodao auto treba da snosi troskove popravke.To sto nas drzava potkrada kroz registraciju za razne gluposti tipa putarine i porez na upotrebu 'svog' motornog vozila je mnogo veci od problema jadnih dilera od kojih njih 95% steluju kilometrazu i uvoze krseve koje na kraju poprave odnosno od dva naprave jedan.Sve je na mestu sto ste napisali u ovom tekstu ali bih ja samo imao tu primedbu koju sam vec naveo i da i dilere i drzavu treba staviti u isti kos svidjalo se to nekome ili ne......
arrow Dejan, Novi Sad | 25.06.2012.
Postovani, da li mozete da navedete neke firme koje bi odradili individualni uvoz NOVOG automobila (proizvedenog u EU) ili da objasnite postupak (carinjenje, homologacija... i drugi troskovi) koji bi sama fizička lica trebali da obave kako bi uvezli nov automobil za sopstvene potrebe. Hvala. PS. Ima nesto od objasnjena na sajtu Agencije za bezbednost saobraćaja, ali ono nije potpuno....
arrow Aleksandar Todorović, urednik portala Superauto.rs | 02.06.2012.
Gospodine Lazareviću, odgovor na vaše pitanje moći ćete da pročitate danas u rubrivi Pitajte Aleksandra Todorovića. Što se cena tiče, one su realne, i rekao bih veoma povoljne, prodaja je slava, pa dileri posluju sada sa minimalnim maržama, ili bez zarade, vrte se oko nule, pa kupci mogu da profitiraju danas. Sad ne znam da li želite da odvojite 2,500 ili 3,500 evra, velika je to razlika. Od pobrojanih modela svi su dobri automobili, ali Focus je znatno veći, prostraniji, bezbedniji, ali i u ostalim karakteristikama je superiorniji. Cordoba je zapravo Ibiza sa repom, dakle nema puno mesta na zadnjem sedištu, ali zato ima veliki ptljažnik. Ne morat kupiti kola u Kraljevu, možete to učiniti i u nekom drugom gradu, nemojte biti lenji, pogledajte vozila na još par placeva. I naravno, provera u servisu pre kupovine je obavezna....
arrow lazarevic slobodan | 02.06.2012.
Poštovani gospodine Todoroviću, pvi put sam na Vašem sajtu, kupio bih polovni auto, u dilemi sam da li Seat Ibiza, benzinac, Seat Cordoba 1.4, takodje benzinac ili Ford fokus, Ford fiestu benzinac, ponuda je u Kraljevu, Vase mišljnje, savete cenim, inače cene se kreću od 2500 do 3500 evra godiste 2002, 2003, hvala unaprd. poz....
arrow tasic | 29.05.2012.
Uvodjenjem garancije od dve godine na polovnjake drzava vrsi pritisak na uvoznike polovnih automobila kako bih unistila konkurenciju Fijatu a i jasno je zasto neko iz vlade to cini namerno. Nisu oni glupi da neznaju da apsurd dati garanciju od dve godine na exploatisano vozilo ali ih neko iz fijata pritiska e iz tog razloga nikada necu kupiti Fijata jer je svaki uvezen auto bolji od novog punta....
arrow Aleksandar Todorović, urednik portala Superauto.rs | 22.09.2011.
Beneficirani uvoz mogu ostvariti invalidi, ali danas je carina na uvoz automobila podnošljivih 5%, sledeće godine će biti 2.5%, a 2013.godine će carina na uvoz automobila biti ukinuta. Naravno, morate platiti PDV od 18%, na ocarinjeni iznos automobila. Morate da uvezete automobil iz EU, jer naša država dozvoljava samo uvoz automobila sa EURO 3 i EURO 4 motorima, kada govorimo o polovnjacima....
arrow Branko K | 22.09.2011.
Da li jos postoji beneficiran poreski tretman za povratnike sa dugorocnog boravljenja u inostranstvu? Ja bih uvezao polovni automobil iz Amerike (gde sada zivim) ili (zbog EU 3+4 standarda) negde iz evrope....
 

POŠALJITE KOMENTAR

Molimo vas da se pre unosa komentara upoznate sa Opštim pravilima korišćenja portala SUPERAUTO.RS  kao i sa posebnim pravilima za komentarisanje tekstova.

Smatramo da ste slanjem komentara saglasni sa gore navedenim pravilima. Objavljeni komentari nisu stavovi redakcije.

Kratka uputstva za komentarisanje:

  • Komentarišite temu o kojoj je reč u članku i sam članak a ne komentare drugih.
  • Kada komentarišete auto salone uradite to samo na osnovu sopstvenog iskustva. Nemojte prenositi iskustva trećih lica.
  • Nemojte psovati, vređati i iznositi neistine..
  • Nemojte koristiti sva velika slova pošto se to u internet komunikaciji smatra kao vikanje.

 

Portal zadržava pravo moderacije pre objavljivanja svakog komentara, i pravo da ne objavi komentar.

 
Ostali tekstovi u kategoriji Magazin
27.11.2014.

Sledeći Mercedes Maybach biće S klasa Pullman

0

Posle premijere prvog modela iz nove Maybach S klase, Mercedes priprema top limuzinu dužine oko 6,4 m.Posle premijere prvog modela iz nove Maybach S klase, Mercedes priprema top limuzinu dužine oko 6,4 m.Prema ranijim najavama iz Mercedesa, Maybach S klasa Pullman biće najluksuzn...

14.04.2014.

Transformers 4: Doba izumiranja premijerno u junu!

0

Premijera četvrtog nastavka popularnog filmskog serijala „Transformers“ zakazana je za 27. jun, a Paramount Pictures objavio i fotografije kojima najavljuje potpuno novu paletu automobila i kamiona koji će „glumiti“ Autobote, ali i Decepticone.Pored uvek s...

10.04.2014.

MERIVA, MOKKA I KLAUDIJA: Savršeni Opel partneri iz Nemačke

0

Supermodel Klaudija Šifer trenutno osvaja TV publiku širom Evrope svojim “chic” reklamnim kampanjama sa sloganom “iz Nemačke” za Opel Merivu i Mokku. Kao odgovor na ogroman uticaj pomenutih kampanja na publiku, Opel objavljuje dva video snimk...

31.03.2014.

Porsche Racing kolekcija od LEGO kockica

0

Izvesni Malte Dorowski veliki je ljubitelj Porschea, naročito njegovog trkačkog ogranka iz '70-ih godina prošlog veka, koji je pronašao načina da svoju veliku ljubav pretoči u delo.Rešenje je našao u popularnim LEGO kockicama, od kojih je napravo čitav...

26.03.2014.

Prodaje se kompletna kolekcija James Bondovih automobila

0

Jedan od mnogobrojnih američkih tajkuna i kolekcionara, Michael Dezer, nedavno je odlučio da proda celokupnu kolekciju automobila iz filmova o James Bondu. U pitanju je 60 autentičnih vozila koja su učestvovala na snimanjima tokom proteklih 50 godina, a sve to po ceni od 36 milio...

24.02.2014.

Heidi Klum i Maserati

0

Poznati nemački fotomodel i manekenka, Heidi Klum, i prestižna italijanska automobilska marka Maserati, dogovorili su saradnju u cilju promocije ovog brenda, odnosno njegovih novih modela Ghibli, Quattroporte i GranTurismo.U tu svrhu, angažovan je i svetski poznati fotograf Franc...

07.02.2014.

16.000 kilometara kroz Sibir!

0

Uoči otvaranja Zimskih olimpijskih igara u ruskom gradu Sočiju, Volkswagen je ponovo bio u centru pažnje, pored činjenice da je za ZOI koje će se održati u gradu na obali Crnog mora, obezbedio preko 3000 vozila (VW, Audi i Škoda).Naime, još prošle godine, nem...

20.01.2014.

Istina o “limenim” automobilima

0

Pre nekoliko dana, u prilici ste bili da pročitate vest koju je prenela većina medija kod nas, uključujući i nas, a tiče se famoznih „limenih automobila“ i izvesnog  Alberta „Tepera“ Tornija, koji je, navodno, skupljao prazne „limenke“ pić...

29.11.2013.

Eksperiment Volvoa prvi u svetu otkriva emotivnu snagu automobilskog dizajna

0

Prvi naučni eksperiment ove vrste otkrio je da lepo dizajniran automobil može da podstakne snažne utiske koji su u skladu s osnovnim ljudskim emocijama. Naučni eksperiment, koji je Volvo Car Group (Volvo automobil) sproveo u saradnji s EEG specijalistima kompanije Myndplay, testi...

08.10.2013.

Mythbustersi uporedili efikasnost kružnog toga i raskrsnice bez semafora

0

Ako ste ikad bili u Sjedinjenim Američkim Državama, svakako da ste bili impresionirani njihovom putnom mrežom, širokim auto-putevima, mnogobrojnim „petljama“ i megalomanskim avenijama. No, jednu stvar gotovo sigurno da niste sreli, a to je klasični kružni tok, ...

13.09.2013.

Volvo Coupe Concept oslobađa puni potencijal švedskog brenda

0

Rad Thomasa Ingenlatha, starijeg potpredsednika za dizajn pri Volvo Car grupaciji, bio je jedna od najbolje čuvanih tajni automobilske industrije skoro godinu dana... sve do sada!„Volvo je već bio u procesu transformacije kada sam se pridružio kompaniji 2012. godine. Moj ti...

04.09.2013.

Opel Monza GSE na Specijalnoj IAA izložbi “Zvezde iz 1983. godine”

0

Nemačko udruženje proizvođača automobile (VDA) održaće specijalnu izložbu klasičnih automobile na Međunarodnom salonu automobila u Frankfurtu od 12–22. septembra. Tema izložbe su „Zvezde iz 1983. godine“, a VDA udruženje je pozvalo sve posetioce IAA sajma da pos...

03.09.2013.

Film „Rush“ stiže u bioskope!

0

Dugo očekivani holivudski spektakl, film „Rush“, koji prikazuje duel jednih od najvećih vozača Formule 1 svih vremena, Niki Laude i Jamesa Hunta, ovih dana stiže u bioskope širom sveta. Naravno, oni „privilegovani“ već su imali priliku da prisustvuj...

18.07.2013.

Uskoro stiže F1 2013

0

Veoma uspešno primljena Codemastersova video igra F1 2012, uskoro dobija naslednika za sezonu 2013. No, da ne ostane sve samo na pukom ažuriranju timova i vozača, Codemaster je najavio i opcioni pack F1 Classic, koja će biti implementirana u originalnu igru, a svim ljubite...

16.07.2013.

Poginuo na motociklu pri brzini od 458 km/h

0

Američki vozač motocikala i adrenalinski “zavisnik”, Bill Warner, poginuo je pri pokušaju da postavi novi brzinski rekord od 300 milja na čas (482 km/h). Na svom modifikovanom Suzukiju Hayabusa turbo, Warner je dostigao brzinu od 458 km/h, pre nego što j...

01.07.2013.

Nasleđe Opelovih komercijalnih vozila - poreklo “Munje”

0

Opel proizvodi dostavna vozila punih 114 godina, još od kako je kompanija kreirala „Opel Patent Motor Car, System Lutzmann” 1899. godine. Ovaj prvi automobil ujedno je i stvorio osnovu  za terensko vozilo, popularno nazvano “Koloss von Rüsselshe...

26.06.2013.

VW Passat ušao u Guinnessovu knjigu rekorda

0

Ne samo da za Volkswagen ne postoji kriza, već je nemački gigant ovih dana ušao i u Guinnessovu knjigu rekorda, nakon što je VW Passat TDI zabeležio rezultat od svega 3,02 litre na 100 pređenih kilometara (77,99 milja po galonu), tokom svoje “turneje” po...

21.06.2013.

Supersportski BMW još uvek misterija

0

Iako se o BMW-ovom supersportskom automobilu špekuliše duži vremenski period, zapravo, još od kako je 2008. godine prikazana studija BMW M1 Hommage, opipljivih dokaza da se zaista nešto u Minhenu sprema, zapravo još nema.BMW je pre dve godine pr...

24.05.2013.

Moretti EGS koncept

0

Moretti EGS koncept je sportski automobil inspirisan klasičnim modelima koji je dizajnirao Brian Males, student Dizajna prevoznih sredstava Univerziteta u Koventriju. Moretti EGS koncept je napravljen za univerzitetski projekat pod nazivom "Emocije Italije". Koncept je inspirisan...

27.04.2013.

Prva fotografija FIAT-a 500XL

0

Na internetu se pojavila fotografija produžene verzije FIAT-a 500L. Novi model, koji će se takođe izrađivati u Kragujevcu, najverovatnije će nositi oznaku 500XL i moći će da preveze sedam putnika, a prema ranijim najavama serijska proizvodnja počeće u maju 2013.Foto: cochespias.n...

22.04.2013.

Mercedes-Benz CLS 63 AMG by RENNtech

0

Mercedes CLS 63 AMG je model kojem, složićete se, zaista nisu neophodne prepravke, ali je američki tjuner Renntech odlučio da imidž ovog luksuznog sedana ipak podvrgne izvesnim promenama. Foto: Renntech Iako ove promene čine da model izgleda bolje nego ikada, ima jednu veli...

PROSTOR ZA VAŠU REKLAMU